جاذبه های  خراسان شمالی

جاذبه های خراسان شمالی

شناسایی مناطق خراسان شمالی به روایت تاریخ و اقوام ، همراه با تصاویر
جاذبه های  خراسان شمالی

جاذبه های خراسان شمالی

شناسایی مناطق خراسان شمالی به روایت تاریخ و اقوام ، همراه با تصاویر

در باره خدمات مرکز مشاوره ، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در خراسان شمالی

در باره خدمات مرکز مشاوره ، اطلاع رسانی و خدمات  کارآفرینی  آینده سازان

خدمات در باره خدمات مرکز مشاوره ، اطلاع رسانی و خدمات  کارآفرینی  آینده سازان ، دارای مجوز رسمی به شماره 4698 از اداره  تعاون،کار و رفاه اجتماعی با هدف مشاوره  ایجاد ارتباط متقاضیان کار با بخش های صنعت - کشاورزی و خدمات در شهر بجنورد شروع بکار کرد.

مقدمه :

هدف از تشکیل در باره خدمات مرکز مشاوره ، اطلاع رسانی و خدمات  کارآفرینی  آینده سازان ، توسعه دانش،‌ تبدیل ایده به یک فعالیت شغلی پایدار، کمک به حفظ و پایداری فعالیت‌های نوپای کارآفرینی در صحنه رقابت اقتصادی و توسعه فعالیت‌های دانش مدار در واحدهای صنعتی و خدماتی است .کلینیک کارآفرینی و اشتغال یکی از حلقه‌های تکمیل کننده چرخه فنّاوری در کشور است که باید در کنار نهادهای موجود و هماهنگ با آنها در چارچوب سیاستهای مصوب فعالیت کند. همچنین قادر باشد خدمات مشاوره‌ای در زمینه حقوقی، اجرایی- عملیاتی، بازاریابی و فروش، مالی و سرمایه گذاری، اطلاع رسانی، تهیه منابع سرمایه گذاری،‌ خدمات کسب و کار، آموزش کسب و کار، کاریابی، تدوین طرح‌های اشتغال و کارآفرینی جامع و فراگیر در حوزه جغرافیایی شرکت و هر خدمت دیگری که در ارتباط با کسب و کار و کارآفرینی قابل تعریف است را ارائه نماید. خدمات این کلینیک در سه حوزه زیر به متقاضیان ارائه می شود:

              مشاوره

              پژوهش

              آموزش

استان خراسان شمالی با ۱۶/۲ درصد، بالاترین نرخ بیکاری را داراست

جدول زیر آمار غیر فال از نظر اقتصادی در استان را نشان می دهد . با توجه به آمار های فوق لزوم بستر سازی کار آفرینی و خدمات مشاوره کار آفرینی در استان همگام با سایر استان های کشور می تواند نقش بسزایی در کار آفرینی و اشتغالزایی استان داشته باشد .

 توانمندسازی مراکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی از اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است   این مراکز می توانند به بهبود و پایداری کسب و کارهای خرد و کوچک، تسریع ایده تجاری سازی، ایده ها در تحقیقات کمک کنند. ترویج فرهنگ کارآفرینی را ضروری ریات بوده و ظرفیت بالایی در زمینه های کشاورزی، صنعتی و خدماتی در استان خراسان شمالی وجود دارد که  باید به آن توجه خاص کرد

 

ادامه مطلب ...

آموزش دوره ها با کد بین المللی و معرفی به بازار کار جهانی

با توجه به اینکه کشور های اطراف خلیج فارس بدنبال فراگیران آموزش دیده ، با کدهای بین المللی برای جذب در رشته های گردشگری و مخصوصا فراگیران دوره های هتل داری می باشند  . و از طرفی ذر شرایط فعلی  اغلام نیاز از طرف برخی از هتل ، انجام شده است .

باطلاع دوستان می رساند . مرکز آموزش هتل داری و گردشگری یاسین در خراسان شمالی ضمن برگزاری دوره های تخصصی هتل داری و گردشگری .

  

ادامه مطلب ...

دوروز و یک شب در سنخواست

عکس های شب، کویر، خاطره

به مناسبت مولود کعبه مولای متقیان حضرت علی(ع) و روز پدر و همچنین هفته کارگر جشنواره و کارگاه آموزشی در شهرستان سنخواست توسط مرکز آموزش یاسین و با همکاری شورا و بخشداری شهر سنخواست برگزار گردید جهت اطلاعات بیشتر می توانید از سایت مرکز آموزش یاسین  استفاده نمایید

 

  ادامه مطلب ...

رباط قلی

در فاصله 4 کیلومتری جاده آسفالته سنخواست. شوقان آثار کاروانسرای با شکوهی مشاهده می‌شود که یادگاری از راه ارتباطی معتبر بین خراسان استرآباد می‌باشد.

ساخت این کاروانسرا را به امیر علیشیر نوائی وزیر سلطان حسن بایقرا نسبت می‌دهند (کلنل ییت سفر نامه خراسان و سیستان صفحه 359).

ناصرالدین شاه ساخت بنا را به زمان تیموریان و یا صفویان نسبت می‌دهد. در سفرنامه مک‌گریگور، از این رباط به نام رباط شاه یا شاه عباس نام برده شده است. محمد حسن‌خان صنیع الدوله ( اعتمادالسلطنه ) در صفحات 124و 125 مطلع‌الشمس در خصوص این رباط می‌نویسد: یکی از قرای سنخواست ده قلی است واقع در دامنه کوه موسوم به همین اسم که قسمتی از صعلوک می‌باشد،

  ادامه مطلب ...