تاريخ : سه شنبه بیست و سوم آبان ۱۴۰۲

طبق روال گذشته ، به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی و کتابخوانی از تاریخ ۲۷ آبانماه1402 بمدت ده روز در بجنورد مراسمی توسط مرکز مشاوره آینذه سازان و کافه کارآفرینی آس در شهرستان بجنورد ، برگزار خواهد گردید . این برنامه ها با همراهی اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و همچنین اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی و دیگر نهاد های مرتبط بصورت حضوری و مجازی برگزار می گردد .

علاقه مندان جهت ثبت نام در هر یک از دوره ها می توانند به شماره تلفن ۰۵۸۳۲۷۲۰۵۲۶ و یا همراه ۰۹۱۵۶۲۲۱۹۰۶ در روز های کاری از ساعت ۸٫۳۰ تا ۱۲ ظهر تماس بگیرند .



ارسال توسط
 
تاريخ : سه شنبه بیستم تیر ۱۴۰۲

بزودی رویداد بزرگ فرصت های شغلی دانش بنیان با مشارکت امداد امام "ره" خراسان شمالی و مرکز مشاوره آینده سازان در شهر بجنورد برگزار می گردد . این رویداد فرصت مناسبی برای شرکت های دانش بنیان به منظور استفاده از مشوق های امداد و از سوی دیگر فرصت مناسب آشنایی مددجویان با کارفرمایان شرکت های دانش بنیان به منظور اشتغال در این نوع شرکت ها خواهد بود . همچنین فرصت مناسب برای شرکت های فریلنسر است که در این رویداد شرکت کنند و از مزایای مشوق ها طبق قوانین امداد استفاده نمایند .
برای این منظور اولین نشست تخصصی در پارک علم و فناوری با حضور ریاست محترم پارک آقای دکتر قربانی و نمایندگان امداد آقایان مهندس موسوی و مهندس مفاخری ، , و همچنین آقای دکتر کاهانی ریاست کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و آقای دکتر گیفانی مدیریت مرکز مشاوره آینده سازان برگزار گردید.

در این نشست صمیمانه مقرر گردید نسبت به اعلام مشوق ها به شرکت های دانش بنیان توسط پارک علم و فناوری اقدام و برای روز برگزاری رویداد از کارفرمایان دانش بنیان دعوت بعمل آید .

امداد



ارسال توسط
 
تاريخ : سه شنبه هجدهم دی ۱۳۹۷

قسمتهای گوناگون مراکز اقامتی

برای آشنایی  بیشتر مسافران و مراجعه کنندگان به معرفی جایگاه کارکردی ، بخش های مهم و مورد مراجعه در مراکز اقامتی پرداخته می شود :

•           لابی : بخشی از ساختمان هتل که به منزله قسمت ورودی مدخل هتل تلقی می شود ، لابی نام دارد ، که خود شامل قسمت عمده ای از تاسیسات و محل استقرار بسیاری از تشکیلات ضروری هتل می شود . لابی در چگونگی ارزش گذاری به هتل شاخص و عامل مهمی است و علاوه بر محل مراجعه مسافرین برای کرایه اطاق ، مکانی برای ملاقات با میهمانان خارج از هتل ، انتظار ، دیدن و استراحت می باشد ، کنترل هتل در امر ورود و خروج میهمانان نیز از لابی آغاز می شود  لابی میتواند دارای بخش های گوناگونی باشد نظیر : سرویس تاکسی برای کرایه دادن اتومبیل ، سالن آرایش بانوان و آقایان ، کیوسک تلفن ، داروخانه و وسایل بهداشتی ، فروشگاههای فروش ، روزنامه ، مجله و کتب مصور ( برای کودکان و نوجوانان ) و نوشت افزار ، تمبر و پاکت ، کارت پستال ، فیلم عکاسی ، سیگا



ادامه مطلب...
ارسال توسط
 
تاريخ : سه شنبه هجدهم دی ۱۳۹۷

انواع تاسیسات اقامتی

انوع اقامت گاهها در مناطق گوناگون با توجه به محل تاسیس ، کیفیت تجهیزات و سرویس دهی ، بخش های خدماتی ، مختلف است و هر یک با توجه به وضع و موقعیت خود ، خصوصیات ویژه ای را داراست و به اسامی خاصی نیز نامیده می شود ، که در ذیل به معرفی انواع تاسیسات اقامتی پرداخته می شود :

 

•           هتل :

هتل ها معمولا در شهرها احداث می شوند ودارای اتاق های متعددی برای اجاره و یا پذیرش مسافران و فضاهایی برای جشن ها ، مییهمانی ها ، کنفرانس ها ، سمینارها ، رستوران ، تریا ، استخر ، فروشگاهها ، و نمایندگی فروش بلیت و غیره می باشند . در هتل ها سعی می شود کلیه وسایل راحتی مورد نیاز مسافران مهیا گردد . هتلها براساس ضوابطی خاص ، درجه بندی می شوند .



ادامه مطلب...
ارسال توسط
 
تاريخ : سه شنبه هجدهم دی ۱۳۹۷

انواع اتاق

مسافر هر هتل طالب آسایش کامل است ، او تمام امکانات و جزئیات وسایل اتاق می خواهد در تمام مدت اقامت خود آسوده خاطر و راضی باشد . هر اتاق در هتل باید دارای وسایل ضروری از قبیل توالت ، حمام ، حوله های تمیز ، فضای مناسب ، تلفن ، جالباسی ، تخت خواب با ملزومات ، آینه های بلند قدنما ، صندلی های استراحت ، نور کافی ، چراغ مطالعه ، وسایل گرمایش و سرمایش مورد نیاز و ... باشد . مسلما نوع طراحی هر اتاق ، مسافر را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد .

هر هتل می تواند دارای اتاقیک نفره ، دونفره ، سه نفره ، سوئیت ، آپارتمان استودیو ، کنکتت روم ، کابانا ، فیستا سوئیت باشد :


برچسب‌ها: هتل, اطاق

ادامه مطلب...
ارسال توسط
 
تاريخ : چهارشنبه دهم آبان ۱۳۹۶
گردشگری پزشکی

توریسم درمانی یا گردشگری سلامت چیست؟

 برای توریسم درمانی که گاهی از آن با عنوان توریسم سلامت و یا گردشگری سلامت نام برده می‌شود، تعاریف گوناگونی بیان شده است. سازمان جهانی گردشگری (WTO) به طور خاص، گردشگری سلامت را چنین تعریف می‌کند : استفاده از خدماتی که به بهبود یا افزایش سلامتی و افزایش روحیه فرد (با استفاده از آب‌های معدنی ، آب و هوا یا مداخلات پزشکی) منجر می‌شود و در مکانی خارج از محل سکونت فرد – که بیش از ۲۴ ساعت است – به طول می‌انجامد. مقوله‌ی گردشگری سلامت فراتر از گردشگری درمانی است. آب‌های گرم و معدنی و لجن درمانی همراه با امکانات طبیعی نیز شامل مقوله‌ی گردشگری سلامت است. شعار جهانی توریسم سلامت، امکانات و خدمات در حد کشور‌های جهان اول یا پیشرفته و قیمت‌ها و هزینه‌ها در حد کشور‌های در حال توسعه و جهان سوم است.


برچسب‌ها: گردشگری, سلامت

ادامه مطلب...
ارسال توسط
 
تاريخ : سه شنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۹۵

شرایط شرکت کنندگان در استارت آپ :
– فارغ التحصیلان دانشگاهی
– دانشجویان دانشگاهی با الویت رشته های جهانگردی و جغرافیا و  فنی و مهندسی (کامپیوتر، فناوری اطلاعات، سایر رشته ها)، علوم پزشکی، علوم انسانی (اقتصاد)، هنر (طراحی صنعتی، چند رسانه ای)
– استعدادهای برتر تحت پوشش بنیاد نخبگان طبق آیین نامه و برگزیدگان جشنواره های معتبر مورد تایید بنیاد ملی نخبگان و جشنواره های نوآوری و شکوفایی

هزینه شرکت کنندگان :
– هزینه ثبت نام هر نفر ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال ( یک میلیون ریال )
– دانشجویان معرفی شده از طرف معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاهها و مراکز رشد دانشگاهی طبق سهمیه ذیل ۸۰ درصد تخفیف
– دانشجویان استعدادهای برتر تحت پوشش بنیاد نخبگان و برگزیدگان جشنواره های معتبر مورد تایید بنیاد ملی نخبگان و جشنواره های نوآوری و شکوفایی و همچنین دانشجویان دانشگاه پیام نور استان خراسان شمالی ،با ارائه مستندات و معرفی دانشگاه  مربوطه از ۱۰۰ درصد تخفیف بهره مند می باشند .

فرایند ثبت نام:
۱٫ انجام ثبت نام موقت توسط متقاضی شامل(ثبت اطلاعات هویتی، مدارک تحصیلی یا معرفی سهمیه دانشگاه)
۲٫ بررسی توسط مدیر سیستم و کنترل و تصدیق مدارک
۳٫ اطلاع رسانی به متقاضی مورد تایید جهت ثبت نام نهایی
۴٫ ثبت نام نهایی توسط متقاضی و واریز هزینه مربوطه

علاقه مندان جهت اطلاع بیشتر روی  سایت استارت آپ گردشگری خراسان شمالی کلیک نمایید


برچسب‌ها: کار آفرینی, استارت آپ

ارسال توسط
 
تاريخ : شنبه بیست و پنجم دی ۱۳۹۵

انواع رستوران ها در هتل داری

 رستوران اصلی

         MAIN RESTAURANT

اینگونه رستورانها در حقیقت همان مکانهای پذیرایی از میهمان هستند که اغلب از منوی تقریبا مشابه جهت ارائه خدمات در سطح یک کشور استفاد کرده و نمونه ای از واحدهای پذیرایی بوده که خارج از هتل نیز به چشم میخورند.اینگونه رستورانها در دو تایم نهار وشام فعال بوده ولازم بذکر است جهت پذیرایی از میهمان  اغلب ازروش پلیت سرویس (PLATE SERVICE)همراه با بهترین و مرغوبترین ابزار پذیرایی استفاده میگردد.درطراحی اینگونه رستورانها باید به نکته مهمی دقت داشت و آن طراحی فضای آشپزخانه و نحوه ارتباط آن با سالن پذیرایی  در یک طبقه و همسطح میباشد.از رستورانهای اصلی نه تنها میهمانان هتل بهره مند میشوند بلکه بسیارافرادی هستند که برای صرف نهار یا شام به مکان نیز مراجعه میکنند.

2- رستورانهای سنتی وبومی                     TRADITIONAL RESTAURANT

در اغلب هتلهای بین المللی معمولا با توجه به پیشینه های فرهنگی.تاریخی و موقعیت جغرافیایی رستورانهایی با عنوان رستوران سنتی یا محلی وبومی دیده میشود که با فرهنگ فولکلور منطقه تطابق داشته و برای بومیان آن منطقه تداعی کننده گذشته آنان میباشد.با توجه به آنچه گذشت باید توجه داشت روش پذیرایی در اینگونه رستورانها برگرفته از همان فرهنگ فولکلور مردم منطقه میباشد.

3- رستورانهای داینینگ روم                     DINING ROOM

در هتلهای بین المللی و لوکس که غالبا از گرید بالایی نیز برخوردار هستند مکانی ویژه بنام داینینگ روم جهت پذیرایی و سرو شام وجود دارد که دارای ویژگیهای خاص خود از قبیل نور ملایم .پخش موسیقی زنده بصورت تکنوازی پیانو یا ویلون .استفاده ازبهترین نوع ابزار و وسایل پذیرایی استفاده از گلدان و شمعدان روی میزها انتخاب میزوصنلی و مبلمان پذیرایی از بهترین نوع .انتخاب رنگ جگری یا قهوه ای و قرمزدرطراحی دکوراسیون ورنگبندی فضاها میباشد.نیروی انسانی فعال در اینگونه رستورانها غالبا مرد بوده و آشنایی کامل به روشهای مختلف پذیرایی داشته تا بهترین خدمات به میهمان ارائه گردد. منوی ارائه شده در داینینگ روم نسبت به دیگر رستورانها سبکتر بوده اما بلحاظ قیمت گرانتر است .


برچسب‌ها: هتل داری, سرپرست رستوران

ادامه مطلب...
ارسال توسط
 
تاريخ : یکشنبه دوم آبان ۱۳۹۵

شناسایی هتل ها بر مبناء رتبه بندی

سیستم های طبقه بندی هتل در گذشته به منظور حصول اطمینان از ارائه اقامتگاه و غذایی بی خطر و قابل اطمینان به مسافران ابداع شدند و این در حالی بود که در آن دوران از این دست تشکیلات مطمئن کمتر به چشم می خورد.

اما با رشد بی سابقه گردشگری جهانی طی 50 سال گذشته یعنی دورانی که در آن صنعت گردشگری به بلوغ خود رسید , تمرکز از حمایت از مشتری که عموما توسط قوانین و مقررات ملی تضمین می شد به اطلاع رسانی به مشتری تغییر کرد.

در این تحقیق بطور مختصر ابتدا در مورد مفهموم تاسیسات گردشگری و بعد در مورد اهمیت درجه بندی هتل ها و نیز طبقه بندی از نظر مکان , از نظر تعداد اتاق ,از نظر مدت اقامت و از نظر امکانات موجود بحث گردیده است.

در پایان نیز انواع هتل ها بر حسب ستاره ارزیابی گردیده است. امید است مورد توجه قرار گیرد.


برچسب‌ها: هتل داری, رتبه بندی هتل, مقاله

ادامه مطلب...
ارسال توسط
 
تاريخ : یکشنبه دوم آبان ۱۳۹۵
لغت باریستا از زبان ایتالیایی آمده و به معنی‌ مرد یا زن متصدی باراست که اصولاً پشت یک میز کار می‌کند و هر دو نوع نوشیدنی‌ سرد و گرم را تهیه می‌کند یعنی‌ این لغت در ایتالیا به طور خاص به کسانی که فقط قهوه درست می‌کنند اطلاق نمی‌شود اما در آمریکا باریستا فقط برای کسانی است که تخصصشان تهیه قهوه است و . . .
 


ادامه مطلب...
ارسال توسط